April 01, 2009

EMAIL : ADUAN KEPADA MPPP

Daripada: LIYANA BINTI ROMLI
Kepada :
aduan@mppp.gov.my
Tarikh : RABU, 1 APRIL 2009
Email : islamiclifetizana.blogspot.com

Tuan,

Perkara : Aduan tentang surau-surau awam di sekitar Pulau Pinang.

Berhubung perkara diatas, saya LIYANA BINTI ROMLI pelajar tahun akhir USM, major dalam Antropologi & Sosiologi sedang membuat kajian tentang surau-surau di sekitar Pulau Pinang untuk melengkapi keperluan kursus Globalization Cyber & Future Studies (SAU 216).

2. Berdasarkan kajian kami, kami mendapati banyak surau yang berada di sekitar Pulau Pinang ini berada dalam keadaan yang kurang memuaskan. Kebanyakan surau-surau tersebut tidak mengambil berat tentang kebersihan surau dan kemudahan yang patut disediakan. Selain itu, kebanyakan lokasi surau terutamanya di pusat-pusat membeli-belah seperti di Bukit Jambul, Gurney Plaza, Perangin Mall dan Komtar berada di tempat-tempat yang tersorot dan sukar untuk di temui seperti di tempat letak kereta. Keadaan ini menyukarkan orang awam yang beragama islam untuk mencari surau tersebut.

3. Dengan ini, kami berharap pihak tuan dapat membuat tinjauan dan tindakan terhadap pihak pengurusan pusat membeli-belah tersebut. Kerjasama daripada pihak tuan kami dahului ucapan terima kasih.

1 comment: